23.11.2014

Mun lauantai 10 kuvana

Otsikko kertoo, mistä on kyse! Olin viikonlopun kaupunkiloimassa Mikkelissä, ja tuumin että nyt mulla on aikaa tehdä päivä kuvina ja vielä sellaisena päivänä, jolloin teen jotain muutakin kuin köllin sohvalla. :D Koko ajan kuvaaminen oli kuitenkin haastavampaa kuin mä olin kuvitellut, ja suuri osa kuvista oli vähän epäonnistuneita ja väärin ajoitettuja (niin kuin vaikka toi spagettikuva: kesken syönnin pomppasin yhtäkkiä pöydästä että "Oona lopeta syöminen mä otan sun lautasesta kuvan!"), joten postauksen kuvasaldo jäi vain kymppiin. Mut ei se mitään, aloitetaan silti!
Aamulla heräsin puol ysin aikaan herätykseen, ja riensin ikkunalle varmistamaan että siellä oli varmasti vielä lunta! Mulla on epätoivoinen himo lautailemaan, mutta äiti ainakin veikkas ettei nääkään lumet vielä jää maahan. :(
Sitten suihkuttelin pikaisesti, pukeuduin tuohon Ginan mekkoon ja syöppäilin vähän, healthy lifestylen mukaisesti tietenkin jugurttia, mandariini, maitoa ja ..pizzaa. Meikata mä en kerennyt ollenkaan, tuli taas vähän hoppu! Kyllähän mulle aina tulee vähän hoppu kun jonnekin lähdetään, mutta kyllä mä yleensä sentään jotenkuten suoriudun. :D Ehkä mä nyt vaan oon maailman surkein lähtijä, pitäs varmaan pysyä kotona!
 Tosiaan mentiin isotädille yöks Mikkelin keskustaan, ja aamupäivä me vaan chillailtiin. Kattelin ihan ältsipältsi-ihanaa, Japani-aiheista kirjaa, piirtelin vähän (mä en oo ollut näin innostunut piirtämisestä varmaan Top Model-kauden jälkeen!) ja syötiin namnam-spagettia. Nam.
  Saatiin torstaina sellaisia kuulumisia, että serkkupoika oli onnistunut liikkatunnilla murtamaan jonkun jalkaluun ja irroittamaan sekä lihaksen että jänteen paikoiltaan! Hyi hyi. Nyt se makaa toipilaana sohvalla, ja päätettiin Oonan kaa käydä moikkaamassa potilasta ja sen jälkeen mennä leffaan. Mulla ei ollut minkään laista laukkua mukana, joten en saanut tältä reissulta kuvia, ja en ois varmaan serkuilla viittinyt kuvatakaan. :D Siellä oli nimittäin reilusti muutakin porukkaa, ai vitsi kun mäkin haluaisin asua alueella, jossa on jokaisessa naapuritalossa kavereita! 
  Vähän me kyllä Oonan kaa loukkaannuttiin, mä ainakin, sillä kun kerrottiin lähtevämme moikkaamaan serkkua, ja että Lotta osaa kyllä reitin, niin isotäti tarjoutui maksamaan meille taksin! Se matka on ehkä 1,5 kilometriä, mutta meitä vissiin pidettiin niin maalaisina ettei me kuitenkaan osattais sinne asti yksin.. Täti oli vissin kans samoilla linjoilla, sillä lopulta päästiin hänen kyydillään. Mistä vetoa, että jos me oltas sanottu että Oona osaa reitin, niin oltas saatu talsia ihan vapaasti? :D Vaikka toisaalta, kyllähän kyyti aina kelpaa, kyse olikin enemmän  henkisestä nöyryytyksestä. :D
   Siellä me sitten kateltiin Pixarin lyhytanimaatioita ja höpöteltiin, ja puol neljä mä ja Oona lähdettiin takaisin keskustaa kohti (nyt me sentään saatiin kävellä, kun reitti oli taottu tarkasti meidän päähän), sillä aiottiin mennä katsomaan Muumit Rivieralla. Se oli ihan hauska leffa, ja etenkin ihan tosi nätisti piirretty! Jos sais vaikka julisteita seinälle niistä piirroksista, niin tykkäisin. <3
  Leffa loppui puol kuuden aikaan, ja me päätettiin käydä vielä nopeasti parissa vaatekaupassa etsimässä mulle neuletakkia koulun tansseihin. Suurin osa kaupoista oli jo kiinni ja ihmisiäkin oli enää muutamia, joten siellä tuli jotenkin kamalan kiusallinen fiilis. :D Yks kiva sit löytyikin hennesin lastenosastolta, mutta päätin jättää sen sinne ja tulla seuraavana päivänä hakemaan. Onneks, sillä kirpparilta löytyi tänään vielä kivempi!
   Kun me sitten päästiin takaisin isotädille, niin otettiin vähän iltapalaa ja töllöteltiin Possee, Putousta, jotain kummaa euroviisuvisaa ja komisario Lewisia. :D Sitten hyvää yötä!

No kertokaas, oliko tää nyt mistään kotoisin, vai viittiskö näitä lukea joskus muulloinkin? :) Nyt on jo hoppu läksyjen pariin, se ois huomenna maanantai. Taas. 

Edit: Just tuli mieleen, että tänään tulee tasan vuos ekasta postauksessa Värityskirjassa! Jee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi kivasti niin kellekään ei tuu paha mieli ^3^!