20.11.2014

2x DIY-hame paidasta

Nyt olis varmasti paremp olla jo pehkuissa, mutta kun nyt käytin jo aikaa kuvaamiseen ja editointiin, niin kyllähän  mä  nyt tämän päivän puolella julkaisenkin!
Tän päivän aihe on taas sitä luokkaa, johon kuuluu kaikki viikkoja mielessä muhineet aiheet. Oon tässä syksyn aikana yrittänyt taas palailla DIY-juttujen pariin edes ihan pikkusen, ja vaikka kaikki yleensä jääkin kesken (tekeminenhän se tärkeintä on eikä lopputulos!), niin kaksi hametta oon saanut aikaiseksi!

Kuvauspaikka ei ehkä ole paras mahdollinen, vai tykkäätteks mun sotkuisesta sängystä? Enkä myöskään vaivautunut hankkimaan mitään muuta asustusta kuin paidan.. :D
Kuitenkin, kumpikin hamonen on vanhasta paidasta tehty, ja kumpikin oli vielä kirpparilta, joten oikein ekohameet on kyseessä!  Mun kaapista löytyi vain yksi kouluhame ennen tuota sinistä, joten kun koulussa tuli puhe tuunausprojektista niin visioin valkoisen kukkapaitulin hameeksi. Kun se oli valmis, niin kokeilin kotona uudestaan ja sain aikaan tuon tummemman hameen! 
Ja niin kuin ei koskaan, niin taaskaan ei tullut mieleen ottaa paidoista kuvia ennen kuin leikkasin ne niksnaks poikki, mutta lopputulokseen mä oon ainakin tyytyväinen! Ja siis näähän on ihan älyttömän helppoja tehdä, joku, jolla on parempi suhde ompelukoneisiin kuin mulla selviäis varmaan puolessa tunnissa. Mulla meni vähän pidempään, koska noilla kapistuksilla nyt vaan on jotain mua vastaan, mutta yhdessä illassa mäkin olin valmis! Ajattelin ekaks tehdä jonkinlaista tutoria, mutta oikeastaan koko ohjeen voi tiivistää tähän: Leikkaa paidasta yläosa pois niin, että hame jää kivan pituiseksi parin sentin varalla, ompele yläreunaan kuja ja pujota kiristyskuminauha sisään. Etteköhän te tosta jo tajunneet? :D
Ää ää jotain piti vielä sanoa, mutta ihan sama mä lähen nukkumaan! Öitä ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi kivasti niin kellekään ei tuu paha mieli ^3^!