8.1.2015

2x kirja

Tällä kertaa ei mennytkään vuotta, ennenkuin palasin kirjapostauksen pariin! Mä tosin totesin niitä kahta edellistä ajatellessani, että ne oli ihan liian koulun kirja-arvostelumaisia, ja etten jaksaisi kirjoittaa sellaisia kuin korkeintaan sen vuoden välein, ja oli ne aika tylsiäkin. :D Sitä paitsi mä oon pitkästä aikaa lukenut melkein putkeen kaks kirjaa, jotka ajattelin nyt esitellä tällein vähän tiivistetymmin!
Jos vielä jään oli kirja, jonka olin bongannut aiemminkin kirjastosta, mutta ei ollut päässyt tiskille asti. Tänä syksynä mä huomasin että Jos vielä jään-niminen leffa pyöri elokuvissa, ja koska sen missaaminen jäi harmittamaan ja kirjankansi oli vieläkin mun mielessä, päätin kummiskin testata tätä kirjaversiota!

  Kerran tästä on tehty leffakin niin tää on varmaan yhtä hyvä kuin vaikka tfios, mä ajattelin, mutta loppujen lopuksi tää oli aika tylsä. Käytännössä koko kirjan juoni sitä ihan viimeistä lausetta lukuun ottamatta selitetään takakannessa (hyvä valinta koulun kirja-arvosteluun, jos lukeminen ei maita!), ja muu osa kirjasta on vain päähenkilö-Mian lapsuusmuistoja sekä jahkailua, että pitäisikös kuolla kupsahtaa vai jäädä henkiin. Nyt kun tuumin, niin tää kirja ei aiheuttanut oikein minkäänlaista reaktiota (musta parhaat kirjat saavat sut joko pillittämään naama punaisena tai nauramaan kunnon räkänaurua :D), eli kun kirja oli loppu, saattoi vain heittää sen syrjään ja unohtaa samantien. Kyllä tän nyt silti luki ihan sujuvasti ja mielellään loppuun, eli ei se ihan susi ollut! :D

Carrien nuoruusvuosista mä taas tykkäsin tosi paljon! Mun syy tarttua tähän kirjaan oli se, että Carrien Päiväkirjat oli yks mun lemppariohjelmista, ja oli kiva päästä vertailemaan kirjaa ja telkkariohjelmaa! Muutamia eroja mä löysinkin, nimittäin kirjassa oli pari keskeistä hahmoa enemmän, ja Carrien ja Sebastianin suhde oli paaaljon simppelimpi, mikä oli ihan hyvä juttu, mutta sitten taas kirjassa ei tietenkään esiintynyt niitä kaikkia ihania asuja, joita ohjelmasta saattoi bongata. :c Niin ja tosiaan, kirjan Carrie ei jaksanut ollenkaan kirjoittaa päiväkirjaa!
  Mä tykkäsin Carriesta tosi paljon, ja koska kirjoittaminen on aina kiinnostanut muakin, niin oli kiva lukea kuinka hänestä kehittyi kirjailija ja toimittaja. :) Pystyin myös samaistumaan moniin Carrien ajatuksiin, ja onhan mua häneen joskus verrattukin! Muutenkin tässä oli kirja mun makuun, ei liian dramaattinen vaan sellainen hyvän mielen kirja, josta kuitenkin löytyi jotain äxöniikin!

Mitä mieltä te olitte näistä kirjoista, jos olette ne lukeneet? :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi kivasti niin kellekään ei tuu paha mieli ^3^!